Registracija vozila za vozače u Srbiji predstavlja značajan godišnji trošak koji treba planirati.
Bez obzira na to vozite li mali gradski auto ili snažni ,,terenac”, cena registracije može značajno da varira i utiče na vaš kućni budžet.
Ukoliko niste sigurni, evo osvrta na to šta utiče na cenu registracije vašeg četvorotočkaša:
- Zapremina motora (kubikaža)
- Snaga motora
- Starost vozila
- Izbor osiguravajuće kuće
Ne treba zaboraviti da u ukupnu cenu registracije ulaze i:
- tehnički pregled,
- porez na upotrebu motornih vozila
- administrativne takse
- obavezno osiguranje
Sve to čini registraciju složenim troškom koji nije univerzalan, već prilagođen svakom vozilu posebno.
Nužno je razumeti kako se formira cena registracije, kako bi se izbegla iznenađenja, finansijska nepripremljenost i nepredviđeni izdaci.
U nastavku teksta nastojaćemo da vam razjasnimo koliko biste otprilike mogli da platite registraciju prema kubikaži vašeg vozila i kako da najbolje prođete u tom procesu.
Cena registracije najviše zavisi od kubikaže.
Iako nije jedini, kubikaža, odnosno, zapremina motora, najvažnija je i najveća stavka prilikom određivanja svote novca koju svake godine morate da izdvojite za registraciju vozila.
- Za vozila sa zapreminom motora do 1.150 cm³ : oko 12.000 do 15.000 dinara.
- Za vozila sa zapreminom motora od 1.150 cm³ do 1.600 cm³: približno 15.000 do 20.000 dinara.
- Za vozila sa zapreminom motora od 1.600 cm³ do 2.000 cm³: oko 20.000 do 25.000 dinara.
- Za vozila sa zapreminom motora od 2.000 cm³ do 2.500 cm³: približno 25.000 do 35.000 dinara.
- Za vozila sa zapreminom motora od 2.500 cm³ do 3.000 cm³: oko 35.000 do 45.000 dinara.
- Vozila sa zapreminom motora preko 3.000 cm³: preko 45.000 dinara.
Kako se formiraju cene registracije vozila
View this post on Instagram
Prilikom formiranja cene koju plaćate na kraju procesa registracije vozila, u obzir se, osim kubikaže, uzima porez na upotrebu motornih vozila.
Ovaj porez se obračunava na osnovu zapremine motora i starosti vozila. Što veća kubikaža i novije vozilo – to veći porez.
- Do 1.150 cm³: 1.860 dinara
- 1.150–1.300 cm³: 3.640 dinara
- 1.300–1.600 cm³: 8.010 dinara
- 1.600–2.000 cm³: 16.430 dinara
- 2.000–2.500 cm³: 81.200 dinara
- 2.500–3.000 cm³: 164.510 dinara
- Preko 3.000 cm³: 340.040 dinara
Ovaj trošak može delovati veoma visoko, ali dobra vest je da na osnovu starosti vozila imate pravo na umanjenje poreza. Pa tako na primer, za vozilo staro od 5 do 8 godina, ostvarujete pravo na umanjenje poreza od 15%.
Za vozilo staro do 10 godina imate pravo na umanjenje poreza od 25%, a za ona koja imaju više od 10 godina, trošak poreza se smanjuje za 40 %.
Najveće umanjenje poreza mogu dobiti vozači koji koriste vozilo staro više od 20 godina – 80%.
Osim ovoga, cena registracije obuhvata i obavezno osiguranje od autoodgovornosti, što je zakonska obaveza za sve vlasnike motornih vozila u Srbiji.
Premija osiguranja zavisi od snage motora izražene u kilovatima i i premijskog stepena vozača, odnosno, njegovog vozačnog dosijea.
Za svaku godinu koja prođe bez osiguravajućoj kući prijavljene štete, premijski stepen se umanjuje, što donosi popuste na premiju u visini od 5 do 15%.
Zatim, pre svake registracije, dužni ste da obavite i tehnički pregled, koji garantuje ispravnost vozila.
Bez potvrde tehničke ispravnosti nije moguće uzvršiti registraciju vozila.
Za putničke automobile, cena tehničkog pregleda kreće se između 3.500 i 5.000 dinara, s tim da, ukoliko vozilo ne prođe pregled iz prve, treba za ovaj deo procedure izdvojiti i više novca.
Da biste izbegli neprijatnosti, pripremite sva neophodna dokumenta i prateću opremu pre odlaska na tehnički pregled.
Na kraju, tu su i neizbežne administrativne takse, koje se plaćaju da biste dobili sve neophodne dokumente i potvrde o pravnom važenju registracije.
Pročitajte i Da li probna vozačka dozvola važi u inostranstvu? Sve što treba da znate
Ova vrsta troška regulisana je Zakonom o republičkim administrativnim taksama i uplaćuje se u budžet Republike Srbije. Jedina dobra stvar je što su administrativne takse fiksne, pa ne može doći do iznenađenja.
One obuhvataju:
- Izdavanje registracione nalepnice, koja je obavezna za svako vozilo i lepi se na vetrobransko staklo. Košta oko 1.160 dinara.
- Saobraćajna dozvola, koja se izdaje kao plastificirani dokument i služi kao lična karta vašeg vozila. Njena cena je oko 3.000 dinara.
- Taksa za obračun i unos podataka u sistem MUP-a u proseku košta oko 1.000 dinara.
- To znači da za administrativne takse pri registraciji plaćate nešto više od 5000 dinara.
- Ova cifra može biti i malo veća u slučaju da menjate i registarske tablice. One koštaju još oko 2.800 dinara.
Registracija ne mora biti stresna
Kada planirate veće finansijske izdatke tokom godine, uvek na listu dodajte i regitraciju, kako se ne bi desilo da je smetnete s uma.
Planirati znači i obavestiti se unapred šta koliko košta i ispoštovati sve korake u procesu, kako ne bi došlo do posledica u vidu novčanih kazni.
Uz dobru organizaciju, zakazivanje tehničkog pregleda i pripremljenu dokumentaciju, registracija vozila može se završiti za jedan dan, bez nervoze i iznenađenja.